خانه » پروفیل آهنی چیست و قیمت این محصول در بازار چند است؟

پروفیل آهنی چیست و قیمت این محصول در بازار چند است؟

پروفیل آهنی در تهران

 پروفیل آهنی چیست?  و قیمت این محصول در بازار چند است؟ آیا با انواع پروفیل آهنی، روش‌ های تولید، کاربردها و ویژگی‌ های آن آشنایی دارید؟ پروفیل آهنی نوعی پروفیل است که از جنس آهن می‌ باشد. این پروفیل‌ ها به دو صورت صنعتی و ساختمانی تولید می‌ شوند و بیش تر در صنعت ساخت و ساز و جهت ساخت درب و پنجره به کار می‌ روند. پروفیل آهنی همان پروفیل قوطی آهنی می‌ باشد که در بازار به این نام شناخته می‌ شود. به دلیل اهمیت و کاربرد بالایی که پروفیل‌ های آهنی دارند در این مقاله به توضیح و معرفی آن می‌ پردازیم.

اگر نیاز به اطلاعات در خصوص تجهیزات سنگ شکن دارید، می توانید به  صفحه تجهیزات سنگ شکن کراجعه کنید.

آشنایی با پروفیل آهنی

پروفیل آهنی چیست؟ گفتیم که پروفیل آهنی از جنس آهن محسوب می‌ شود و به دو صورت صنعتی و ساختمانی تولید و عرضه می‌ شود. مهم ترین کاربرد این پروفیل‌ ها در صنعت ساخت و ساز و جهت تولید درب و پنجره می‌ باشد. پروفیل‌ ها انواع متفاوتی دارند و در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کشتی‌ سازی، ساختمان، صنعت مبلمان و غیره استفاده می‌ شوند. با توجه به این که پروفیل‌ ها بسیار متنوع هستند و برای کاربردهای مختلفی تولید می‌ شوند، بنابراین هنگام خرید و استفاده از آنها باید به مواردی از جمله دسته‌ بندی پروفیل به لحاظ شکل، نوع پروفیل به لحاظ باز و بسته بودن و غیره توجه داشته باشید.

پروفیل آهنی

برای آشنایی با قطعات و لوازم یدکی سنگ شکن فکی می توانید به متن لینک شده مراجعه نمائید.

انواع پروفیل‌ ها به لحاظ کاربرد در صنایع

گفتیم که پروفیل‌ ها کاربردهای متنوعی دارند و می‌ توان آنها را بر اساس نوع کاربردشان در صنایع مختلف تقسیم بندی کرد که در این حالت به دو نوع پروفیل ساختمانی و صنعتی تقسیم می‌ شوند.

    • پروفیل ساختمانی

این نوع پروفیل جهت ساختن درب و پنجره، نرده‌های راه پله، نرده و دیگر موارد مشابه استفاده می‌ کنند. این نوع از پروفیل‌ ها بر اساس جنس فلز و نوع آلیاژ به کار رفته در آن با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل در هنگام خرید به ویژه زمانی که آنها را برای ساخت برج‌ها استفاده می‌ کنیم باید دقت لازم را داشته باشیم که پروفیل مقاومت خوبی داشته باشد. پروفیل‌ های ساختمانی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

    • نورد گرم: روش نبرد گرم جهت ساختن پروفیل‌ های قوطی شکل استفاده می‌ شود.

    • نورد سرد: از روش نورد سرد جهت شکل دادن، خم کردن و حتی پرس کردن ورق‌ های فولادی استفاده می‌شود.

    • مرکب: مرکب ترکیبی از دو شیوه سرد و گرم می‌ باشد.
    • پروفیل صنعتی

این نوع پروفیل‌ ها را می‌ توان در صنایع بزرگ و کوچک استفاده کرد و از مهمترین کاربرد آنها ساخت بدنه خودرو، ساخت پل عابر پیاده، ساخت حفاظ در صنعت پزشکیو ساخت تجهیزات پزشکی می‌ باشد. با توجه به اینکه پروفیل صنعتی گسترده است موارد استفاده و کاربرد آن گسترده و متنوع می‌ باشد.

برای مطالعه در خصوص سنگ شکن ها میتوانید به صفحه سنگ شکن ماسه ساز مراجعه نمائید.

انواع پروفیل آهنی بر اساس شیوه تولید

بر اساس شیوه تولید نیز پروفیل‌ ها را به دو دسته تقسیم می‌ کنند که عبارتند از:

    • تولید به روش مستقیم

در این شیوه از تولید قالب‌ های پیش ساخته استفاده می‌ کنند تا ضخامت زاویه و شکل پروفیل همان چیزی باشد که مدنظر دارند. در این شیوه از تولید همه چیز از جمله زاویه‌ های قالب به درستی طراحی شده و ورق‌ها طی عبور کردن از این قالب‌ها شکل می‌ گیرند.

    • تولید به روش غیر مستقیم

در این شیوه از تولید برخلاف روش قبلی فرایند تولید متناسب با نیروی قالب و جوش می‌ باشد، یعنی وقتی از طرف قالب و جوش نیرو وارد می‌شود لوله‌ ها شکل می‌ گیرند و در نهایت نیز لوله‌ های تولید شده با استفاده از اره‌های اتوماتیک برش داده می‌ شوند. حدود قیمت این محصول در بازار به نحوه تولید آن موارد استفاده فلز و مقدار آلیاژ به کار رفته در آن و غیره بستگی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله پروفیل آهنی و حدود قیمت این محصول در بازار را بررسی کردیم. پروفیل ‌های آهنی را طبق ویژگی های متفاوت می‌ توان دسته‌ بندی کرد. در یک دسته‌ بندی به دو صورت پروفیل صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌ شود. در شیوه دیگری نیز بر اساس نحوه تولید طبقه‌ بندی می‌ شوند. پروفیل‌ها بسیار پرکاربرد هستند و جهت تولید محصولات مختلفی از جمله درب و پنجره، بدنه خودروها و غیره استفاده می‌شوند. در سایت https://piece-co.com بیشتر با موارد استفاده پروفیل آهنی و دسته‌ بندی آن آشنا شوید.

Rate this post