خانه » کانکیو و منتل چیست و کاربرد آن در سنگ شکن هیدروکن

کانکیو و منتل چیست و کاربرد آن در سنگ شکن هیدروکن

کانکیو و منتل چیست و کاربرد آن در سنگ شکن هیدروکن چگونه است؟ کانکیو و منتل جز قطعات مهم و اصلی در سنگ شکن هیدروکن می‌ باشند. در واقع کانکیو و منتل دو نوع قطعه متفاوت و حیاتی هستند که در سنگ شکن ها به کار رفته‌ اند.

به طور معمول از جنس منگنز می‌باشند و در برابر فرسودگی و خردایش مقاومت خوبی دارند وقتی سنگ به داخل سنگ شکن مخروطی وارد می‌شود عمل خرایش به وسیله کانکیو و منتل انجام می‌شود در این مقاله کاربرد کانکیومنت در سنگ شکن هیدروکن را بررسی می کنیم.

کاربرد کانکیو و منتل در سنگ شکن هیدروکن

گفتیم که سنگ شکن هیدروکن از کانکیو و منتل ساخته شده است که دو قطعه حیاتی محسوب می‌ شوند. این قطعات از جنس منگنز هستند و در برابر فرسودگی و خردایش مقاومت بالایی دارند.

وقتی سنگ به داخل سنگ شکن وارد می‌ شود، خردایش آن به وسیله کانکیو و منتل و البته تحت فشار بالا انجام می‌ شود.

در انواع سنگ شکن‌ های مخروطی مانند سنگ شکن‌ های هیدروکن خردایش سنگ‌ ها به این شکل است که با بسته شدن فاصله بین کانتیو و منتل این عمل انجام می‌ شود. شکافی که بین این دو قطعه وجود دارد و با چرخش سنگ شکن عملیات را به انجام می‌ دهد.

در این حالت اگر دهانه کانتیو و منتل را با استفاده از جک تغییر دهیم، می‌ توان مقدار بار خروجی در سنگ شکن را نیز تغییر داد.

کانکیو در سنگ شکن هیدروکن می تواند سنگ‌ های ورودی را تحت فشار قرار دهد و نقش بسیار مهم و اساسی را جهت کوچک کردن آن ها ایفا می‌ کند.

در داخل دستگاه‌ های هیدروکن بیش ترین مقدار برخورد سنگ‌ ها با قسمت کانکیو می باشد. البته متناسب با نوع سنگ‌ ها و میزان استفاده کردن از دستگاه باید کانکیوها را در بازه‌ های زمانی مشخصی تعویض کرد.

این قطعه پرکاربرد در انواع کانکیو دو شاخک، کانکیو چهار شاخک، کانکیو ۸ شاخک، کانکیو هفت شاخک، کانکیو پنج و نیم شاخک و شش و نیم شاخک وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات در خصوص سنگ شکن، می توانید به صفحه تجهیزات سنگ شکن مراجعه نمائید.

نحوه کار کانکیو و منتل

در دستگاه‌ های هیدروکن با بسته شدن کانکیو و منتل عمل خردایش سنگ انجام می‌ شود. وقتی فاصله بین کانکیو و منتل کاهش پیدا کند، عملیات در قسمت متحرک آن یعنی منتل شروع شده و استحکامی که در قسمت ثابت یعنی کانکیو وجود دارد، خردایش سنگ را انجام می‌ دهد.

شفت اصلی نقش مهم و اصلی را در نگه داری از قطعات انجام می‌ دهد. ساختار کانکیو و منتل به صورت مخروطی شکل می‌ باشد که اگر فاصله بین این دو قطعه تغییر پیدا کند، سایز و میزان بارهای خروجی از دستگاه نیز تغییر پیدا خواهند کرد. منتل بر روی قطعه‌ ای به نام شفت هدسنتر قرار گرفته است.

فاصله‌ ای که بین دو قطعه کانکیو و منتل وجود دارد، قابل تغییر و تنظیم می‌ باشد. بخش پایینی منتل باید حتماً متناسب با اندازه هدسنتر باشد، در این صورت بار خروجی را می‌ توان اندازه‌ گیری کرد.

تنظیم کردن منتل بسیار آسان است و اپراتور می‌ تواند به وسیله جک این کار را انجام دهد، یعنی جهت دست پیدا کردن به محصول و بار نهایی با ابعاد مورد نظر حتماً باید فاصله بین دو قطعه کانکیو و منتل را زیاد یا کم کرد.

انواع دستگاه‌ های هیدروکن می توانند جک دیجیتالی یا دستی داشته باشند. اهمیت استفاده از کانکیو و منتل نیز به این شکل است که جهت دستیابی به محصولاتی با ابعاد و اندازه مختلف نیاز به چنین قطعاتی داریم.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کانکیو و منتل و کاربرد آن در دستگاه‌ های سنگ شکن هیدروکن را بررسی کردیم. کانکیو و منتل دو قطعه بسیار اساسی و مهم در دستگاه‌ های سنگ شکن هستند که ابعاد و اندازه بار خروجی را تعیین می کنند.

گاهی اوقات همین قطعات در اثر کار و فعالیت زیاد دچار فرسایش می‌ شوند. به این ترتیب بازدهی دستگاه کاهش پیدا می‌ کند و باید این قطعات را تعویض کرد. در سایت piece-co.com بیش تر با کانکیو و منتل، ساختار آن، کاربرد آن در سنگ شکن هیدروکن و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

<"script type= "application/ld+json>
{
    "@context": "http://schema.org",
    "@type": "Website",
    "url": "https://piece-co.com/",
}
</script>

Rate this post