خانه » نقش دینام در سنگ شکن صنعتی چیست؟

نقش دینام در سنگ شکن صنعتی چیست؟

کاربرد دینام

نقش دینام در سنگ شکن صنعتی چیست؟ دینام سنگ شکن انواع مختلفی دارد که جهت خردایش سنگ‌ ها و مواد سخت و با توجه به ماهیت این مواد برای دستگاه‌ های مختلف انتخاب می‌ شود، مثلاً برخی از سنگ‌ ها بر اثر ضربه دستگاه پودر می‌ شوند، اما برخی دیگر از آن ها تنها خراش برمی دارند. استخراج کردن انواع سنگ‌ ها از معادن تا فراوری نهایی آن ها مراحل مختلفی دارد و در هر کدام از این مراحل دستگاه‌ های مختلف با دینام‌ های متفاوت استفاده می‌ شود. در این مقاله نقش دینام در سنگ شکن صنعتی را بررسی می کنیم.

نقش دینام در سنگ شکن صنعتی

دینام های سنگ شکن معمولا جهت مراحل فرآوری اولیه سنگ گزینه مناسبی هستند، این نوع دستگاه‌ ها دارای دو قسمت به نام گلوگاه و دهان هستند. فک‌ های دستگاه در قسمت پایینی عبور سنگ‌ های خرد شده قرار گرفته است، جنس دینام معمولاً از استیل، فولاد یا آهن می‌ باشد. از مزیت آن می‌ توان به تعویض و نوسازی قطعات اشاره کرد. دینام‌ ها مقاومت بسیار بالایی نیز دارند.

قسمت انتهایی دینام را گلوگاه می‌ گویند که به هم نزدیک تر است، قسمت ورودی سنگ‌ ها را نیز دهانه می گویند. دینام سنگ شکن در مقایسه با انواع دیگر دستگاه‌ ها اصطکاک کم تری دارد و استفاده کردن از آن کاملاً مقرون به صرفه می‌ باشد.

جهت کسب اطلاعات در خصوص سنگ شکن، می توانید به صفحه تجهیزات سنگ شکن مراجعه نمائید.

ویژگی های دینام سنگ شکن

دینام سنگ شکن نیز مانند دیگر دستگاه‌ های سنگ شکن مشخصات و ویژگی‌ های مختص به خودش را دارد، بنابراین برای آن که بتوانیم چنین سنگ شکنی را در بازار از انواع دیگر آن تشخیص دهیم، باید آشنایی کامل با ویژگی‌ های آن داشته باشیم. از ویژگی‌ های این نوع دستگاه موارد زیر هستند:

گلوگاه یا سامانه خروج آن قابل تنظیم است.

میزان بازدهی بالای آن به میزان هزینه‌ های انجام شده غلبه می کند.

اجزای مختلف آن به راحتی قابل نوسازی و تعویض هستند.

بدنه دستگاه مقاومت خوب و بالایی دارد.

این نوع دستگاه می‌ تواند سنگ‌ ها را به اندازه کاملاً یکسانی خرد کند.

جهت کسب اطلاعات در خصوص قطعات سنگ شکن می توانید به صفحه قطعات سنگ شکن مراجعه نمائید.

دینام صنعتی

نکات مهم برای خرید دینام سنگ شکن

هنگام خرید دینام سنگ شکن چند نکته مهم را رعایت کنید که با رعایت کردن آن ها خرید استانداردتری خواهید داشت.

ابتدا باید دستگاه مخصوص را با توجه به نوع سنگ انتخاب کرد.

برای انتخاب کردن دستگاه مناسب باید از نظر کارشناسان و مهندسان در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید دقیقاً همان دستگاهی را خریداری کنید که نیاز دارید.

با توجه به نوع محصول نهایی باید دستگاه مطابق با نیازها و ظرفیت‌ های متناسب خریداری شود.

این که در کدام مرحله فرآوری سنگ هستید، در انتخاب کردن دستگاه مناسب موثر است، مثلاً اگر در مرحله نخست فرآوری می‌ باشید باید نوع دستگاه‌ های سنگ شکن فکی را انتخاب کنید.

برای به دست آوردن قیمت دینام دستگاه سنگ شکن نیز باید توجه داشته باشید که نوسانات موجود بر بازار می‌ تواند نه تنها بر روی قیمت چنین دستگاهی، بلکه بر روی کلیه تجهیزات صنعتی تاثیرگذار باشد و آن ها را دچار نوسانات مکرر کند.

از طرفی فاکتورهای دیگری مانند مقاومت بدنه دستگاه، برند تولید کننده، قدرت دینام دستگاه و غیره بر روی قیمت تاثیر خودشان را اعمال می‌ کنند و هنگام خرید باید به آن ها توجه کافی را داشته باشید.

به یک نکته مهم دیگر در خصوص تعویض دینام سنگ شکن توجه داشته باشید و آن هم این است که هر زمان توان و قدرت موتور در دستگاه سنگ شکن پایین بیاید، نشان دهنده آن است که زمان تعویض دینام فرا رسیده است. البته گاهی این دینام‌ ها قابل تعمیر هستند، اما عوض کردن آن با یک دینام نو بسیار بهتر است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نقش دینام در سنگ شکن صنعتی را بررسی کردیم. گفتیم که این نوع دستگاه معمولاً در مراحل اولیه فراوری و خردایش سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. دینام دارای دو قسمت به نام گلوگاه و دهانه می‌ باشد. از مزیت‌ های آن تعویض و نوسازی قطعات است و این دستگاه مقاومت بسیار بالایی دارد. به طور معمول نیز از استیل، فولاد و آهن ساخته می‌ شود. در سایت piece-co.com بیش تر با نقش دینام در سنگ شکن صنعتی آشنایی پیدا کنید.

Rate this post