خانه » غلطک چیست؟ کاربرد غلطک در دستگاه سنگ شکن

غلطک چیست؟ کاربرد غلطک در دستگاه سنگ شکن

غلطک چیست؟ و کاربرد آن در دستگاه سنگ شکن چگونه است؟ غلطک جهت فشرده سازی خاک با استفاده از قدرت بیش تر و هم چنین تلفیقی از وزن دستگاه، نیروهای ارتعاشی و فشرده سازی بیش تر خاک و کوبش جهت کمپکت استفاده می‌ شود.

این دستگاه وزن و قدرت بسیار بالایی دارد و جهت به وجود آوردن سطحی ایده‌ آل گزینه بسیار مناسبی است. در این مقاله غلطک و کاربرد آن در دستگاه سنگ شکن را بررسی می‌ کنیم.

دستگاه سنگ شکن غلطکی

غلطک و کاربرد آن در دستگاه سنگ شکن

گفتیم که غلطک جهت فشرده‌ سازی خاک به کار برده می‌ شود و وقتی در داخل دستگاه‌ های سنگ شکن استفاده شود، وظیفه آن خوردایش سنگ‌ هایی است که مقاومت فشاری بالای ۳۰۰ مگاپاسکال دارند.

دستگاه‌ های سنگ شکنی که دارای غلطک هستند با استفاده از نیروی اصطکاک و هم چنین فشار به وجود آمده با از حرکت دورانی خردایش سنگ را انجام می‌ دهند. انواع غلطک‌ هایی که در داخل دستگاه‌ های سنگ شکن به کار می‌ روند، عبارتند از:

  • سنگ شکن های غلطکی ساده

در سنگ شکن‌ های ساده از غلطک‌ هایی استفاده می‌ شود که ساده و بدون هیچ گونه برآمدگی یا فرورفتگی هستند. این نوع از سنگ شکن‌ ها برای خرد کردن مواد ظریف و ریزی که دارای سختی و متوسط هستند، به کار برده می‌ شوند؛ از جمله برخی از فلزات و مواد معدنی.

  • سنگ شکن‌ های غلطکی دندانه‌ دار یا آجدار

در سنگ شکن‌ های غلطکی آجدار از غلطک‌ هایی استفاده می‌ شود که به صورت دندانه‌ دار یا آجدار هستند. کاربرد آن ها نیز جهت خرد کردن مواد سخت و سنگ‌ ها می‌ باشد. این نوع از سنگ شکن‌ ها در مدل‌ های متفاوتی وجود دارد و دندانه های غلطک آن نیز متنوع است.

  • سنگ شکن‌ های غلطکی

نوع سنگ شکن غلطکی تیغه‌ دار دارای غلطک‌ هایی است که به صورت تیغه‌ دار می‌ باشد، از کاربرد این نوع از سنگ شکن‌ ها خرد و برش دادن سنگ‌ های بسیار سخت است. در این حالت مواد سخت لابلای غلطک‌ ها قرار گرفته و به وسیله برجستگی‌ های تیغه‌ ای آن خرد می شوند.

عمده کاربرد دستگاه‌ های سنگ شکنی که دارای غلطک هستند، در معادن و صنایع متفاوتی مانند معادن سیلیس، سیمان، آهک، فلدسپات، سنگ آهن، کواترز، مس و غیره می‌ باشد. این نوع سنگ شکن‌ های استوانه‌ ای در صنایع مختلفی مانند کارخانجات تولید آجر و آرد نیز به کار برده می‌ شوند، چون علاوه بر خرد کردن سنگ‌ های بسیار سخت معدنی و هم چنین کانی‌ ها امکان خرد و آسیاب کردن مواد نرم را نیز دارند.

نقشه دستگاه سنگ شکن غلطکی

اگر مایل به کسب اطلاعات در خصوص سنگ شکن کوبیت هستید، می توانید به صفحه خرید سنگ شکن کوبیت مراجعه نمائید.

بر این اساس سنگ‌ شکن‌ ها را طبق تعداد غلطک‌ های آن به دسته‌ های زیر طبقه بندی می‌ کنند:

  1. سنگ شکن‌ های با دو عدد یا یک جفت غلطک
  2. سنگ شکن‌ های با ۴ عدد یا دو جفت غلطک
  3. سنگ شکن‌ های با ۶ عدد یا سه جفت غلطک

برای کسب اطلاعات در خصوص قطعات سنگ شکن فکی می توانید به صفحه خرید سنگ شکن فکی مراجعه نمائید.

نحوه عملکرد غلطک

نحوه عملکرد غلطک نیز به این شکل است که سنگ به وسیله سطل ورودی یا قیف به فضای بین دو غلطک وارد می‌ شود. در آن جا بر اساس نیروی اصطکاک و فشاری که بین غلطک‌ ها به وجود می‌ آید، عمل خردایش و آسیاب شدن سنگ‌ ها انجام می شود.

اما میزان آسیاب شدن و خردایش سنگ‌ ها و مواد سخت را نوع غلطک مشخص می‌ کند. در واقع می‌ توان گفت که کاربرد اصلی غلطک در داخل دستگاه‌ های سنگ شکن خردایش و آسیاب کردن سنگ‌ ها می‌ باشد. معمولا یکی از فنرها در داخل غلطک به شاسی اتصال دارند، به این ترتیب قطعات آهنی ‌می توانند بین غلطک‌ ها وارد شوند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله غلطک و کاربرد آن در دستگاه‌ های سنگ شکن را بررسی کردیم. غلطک‌ ها انواع مختلفی دارند که در داخل دستگاه‌ های مختلف سنگ شکنی متناسب با نوع کار این دستگاه مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

کاربرد اصلی این غلطک‌ ها در داخل دستگاه‌ ها نیز خردایش و آسیاب کردن سنگ‌ ها با سختی‌ های متفاوت می‌ باشد و متناسب با میزان سختی سنگ یا ماده معدنی مورد نظر نوع غلطک ساده، دندانه‌ دار یا آجدار مشخص می‌ شود. جهت آگاهی بیش تر از نحوه عملکرد و کاربرد غلطک در دستگاه‌ های سنگ شکن به سایت piece-co.com مراجعه کنید.

Rate this post