خانه » سنگ شکن فکی تک بازویی

سنگ شکن فکی تک بازویی

سنگ شکن فکی تک بازویی

انواع مختلفی از سنگ شکن های صنعتی وجود دارند که در صنایع مختلف بکار گرفته می شوند. این تجهیزات صنعتی وظیفه خرد کردن سنگ های مختلف را برعهده داشته و می توانند انواعی از کانی ها را به قطعات ریزتر تبدیل کنند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن ها دستگاه سنگ شکن فکی تک بازویی می باشد که با طراحی منحصربفردی که دارد، در موارد مختلفی بکار گرفته می شود.

سنگ شکن فکی چیست؟

دستگاه سنگ شکن فکی یکی از انواع دستگاه های سنگ شکن است که دارای دو بازو در بالا و پایین بوده و حرکات این بازوها سبب خرد شدن مواد معدنی و کانی ها به قطعات کوچکتر می شود.از آنجایی که کاربرد این دستگاه بسیار زیاد بوده، در صنایع مختلفی می توان از آن استفاده کرد مانند معدن، ساختمان سازی، صنایع شیمیایی، صنایع سیمان و… .این دستگاه می تواند در استخراج مواد معدنی مختلف و خرد کردن انواع آن ها بکار برود.

انواع سنگ شکن فکی

سنگ شکن های فکی دارای دو نوع تک بازو و دو بازو هستند. در مدل تک فکی، یک فک ثابت بوده و فک دیگر به جهت بالا و پایین حرکت کرده تا مواد معدنی و کانی های را خرد کند. این دستگاه را می توان در ظرفیت های مختلف و در کارخانه تولید مواد معدنی استفاده کرد تا به واسطه آن، سنگ ها به ابعاد مختلف قطعه قطعه شوند. مدل دیگر سنگ شکن فکی دو بازیی می باشد. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، دارای دو بازوی متحرک بوده که به واسطه آن مواد معدنی به قطعات کوچک تبدیل می شود. هر دوی این بازوها به هم نزدیک می شوند و موادی مانند گچ، آهک و سنگ آهک و… را خرد می کنند.

»» سنگ شکن کوبیت ««

تفاوت بین سنگ شکن های تک بازو و دو بازو چیست ؟

در ابتدا ذکر کردیم که سنگ شکن های فکی شامل دو مدل تک بازو و دو بازو هستند. این دو مدل از سنگ شکن در یک گروه قرار دارند ولی از نظر ظاهر، عملکرد و برخی ویژگی های دیگر دارای تفاوت های هستند. برای مثال اولین و مشهودترین تفاوت این دو روش، در تعداد بازوهای آن دو می باشد. که در مدل تک فکی، تنها یکی از بازوها فعال می باشد ولی در مدل های دو فکی، دو بازوی فعال در دستگاه وجود دارد. و یا این که  قدرت خردایش در مدل دو بازویی بیشتر بوده و می تواند مواد معدنی را رد و ریز کند. از آنجایی که قدرت سنگ شکن دو فکی بیشتر بوده، بنابراین برای خرد کردن سنگ های محکمتر بیشتر استفاده می شود. درحالی که سنگ شکن تک بازویی برای خرد کردن مواد معدنی کوچکتر و با سختی کمتر بکار می رود. و در آخر این که سنگ شکن دو فکی قابلیت تنظیم دارد تا بتوان قدرت خردایش آن را براساس میزان دلخواه تنظیم کرد.

سنگ شکن از نوع فکی تک بازویی چگونه کار می کند ؟

عملکرد سنگ شکن تک فکی براساس یک بازوی ثابت قابل انجام است که پس از ورود کانی ها و سنگ ها به دستگاه، این تک بازو به سمت مواد معدنی حرکت می کند و انها را تحت فشار قرار می دهد. تحت فشار قرار دادن این سنگ ها سبب می شود تا آن ها خرد شوند. زمانی که مواد بین فک ثابت و متحرک قرار می گیرند، فشار لازم به آنها وارد شده و خرد می شوند و سپس بعد از انجام عمل خردایش، فک بالایی به سمت دهانه دستگاه حرکت می کند تا مواد خرد شده از دستگاه جدا شوند. این دستگاه ساختاری ساده داشته و دارای عملکرد فشاری بوده که بنابراین به یک دستگاه مناسب برای خردایش مواد معدنی تبدیل شده است.

مشخصات فنی سنگ شکن تک بازویی

دستگاه های سنگ شکن فکی تک بازویی اغلب در مدل ها و ابعاد، جنس ها و سایزهای مختلفی تولید می شوند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنند. اما این دستگاه ها شامل چند ویژگی مشترک هستند که در همه انها ثابت است. مانند؛

  • این دستگاه ها قابلیت دارند حجم زیادی از مواد را در طول یک روز تولید کنند.
  • دهانه ورودی آن ها باید ابعادی داشته باشد که بتواند حجم معینی از مواد را خرد کند.
  • میزان معینی مواد از این دستگاه خارج می شود.
  • این دستگاه ها شامل ویژگی حداکثر خوراک هستند یعنی حجم زیادی از مواد خرد شده که آنها می توانند تولید کنند.
  • می توان در این دستگاه ها تنظیماتی را اعمال کرد که مواد به قطعاتی در ابعاد دلخواه تنظیم شود.
  • قدرت موتور، که تعیین می کند موتور تا چه اندازه می تواند به مواد فشار وارد کند.
  • هر دستگاه شامل میزان انرژی خاصی می شود که زمان خرد کردن مواد مصرف می کند.
  • وزنی که دستگاه خردکن دارد، روی نصب آن بسیار اثر می گذارد.
  • مهم است که بررسی کنید متریال بکار رفته برای ساخت این دستگاه چه چیزهای بوده و تا چه میزان می توانند در برابر فشار و ضربه مقاومت کنند.
  • و در آخر برخی از این دستگاه ها دارای ویژگی های خاصی هستند که می توان بطور خاص آن ها را تنظیم کرد.

 

 

Rate this post