خانه » سنگ شکن سانتریفیوژ

سنگ شکن سانتریفیوژ

سنگ شکن سانتریفیوژ

یکی از صنایع حیاتی کشور، صنعت معدن است. صنعت معدن شامل انواعی از خدمات و محصولات معدنی می شود که هر کدام در بخش های مختلف کاربرد دارند. یکی از مهم ترین بخش های صنعت معدن، استخراج سنگ های معدنی و سپس خرد کردن آنها می باشد. این سنگ ها در شکل های گوناگون و در کاربردهای مختلفی نمایان می شوند.

ولی مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که سنگ های استخراج شده از معدن، بزرگ بوده و باید توسط دستگاه های صنعتی و بزرگ خرد شوند. دستگاه های مختلفی در این زمینه ساخته شده اند که یکی از آن ها سنگ شکن سانترفیوژ می باشد. سنگ شکن سانترفیوژ کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم.

سنگ شکن سانترفیوژ چیست؟

سنگ شکن سانترفیوژ نوعی از دستگاه های سنگ شکن می باشد که قابلیت خرد کردن سنگ ها و تبدیل آن ها به قطعات کوچکتر را دارد. این سنگ شکن به عنوان سنگ شکن ثالثیه بکار گرفته می شود و میتواند بارهای ترکیبی و چندوجهی تولید کند. فرقی نمی کند سنگ های که در این دستگاه قرار می گیرند سخت باشند یا از کانی های نرم، در هر صورت می تواند آن ها را به قطعات خرد پردازش نماید.

»» سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن سانترفیوژ چگونه عمل می کند؟

سنگ شکن های سانترفیوژ با عنوان سنگ شکن های ثالثیه تولید می شوند و در سومین مرحله از سنگ خردکنی بکار می رود. این سنگ شکن که نام دیگر آن راک اند راک هست، در مدل های مختلفی تولید می شود. در میان مدل های مختلف، مدل RSMX کاربردی تر بوده و دارای یک شفت محور عمودی است که سنگ ها پس از برخورد با دیواره های آن، خرد و ریز می شوند. دیواره ها ممکن است به دو شکل یک قفسه سنگ یا حلقه سندان باشند. سرعت برخورد سنگ ها با دیواره ها در این دستگاه بسیار زیاد است و سبب خرد شدن و کوچک شدن سنگ ها می شود.

خروجی دستگاه سنگ شکن سانترفیوژ

دستگاه سنگ شکن سانترفیوژ، دارای توان خروجی 400 تن بر ساعت بوده که می توان با این توان، سختترین کانی ها و سنگ های معدنی را هم خرد کرد. باری که توسط این دستگاه تولید می شود، دارای ابعاد بار استاندارد بوده و شما می توانید با خیال آسوده کارتان را به این دستگاه بسپارید.

ویژگی های دستگاه سنگ شکن راک اند راک چیست؟

در بالا گفتیم که نام دیگر دستگاه سنگ شکن سانترفیوژ، راک اند راک می باشد. بنابراین اگر جایی نام آن را شنیدید تعجب کنید، زیرا این دو نام برای یک دستگاه هستند. قابلیت بالایی که راک اند راک در خرد کردن مواد در مرحله ثالثیه دارد، سبب میشود تا کاربردهای خاصی در شرکت های مختلفی داشته باشد. به جز این نکته، دستگاه راک اند راک، دارای ویژگی های خاص دیگری هم هست که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم؛

  • می تواند بار ترکیبی تحویل بگیرد و سفارشات چند وجهی تحویل دهد.
  • قابلیت دارد تا سختترین کانی ها را هم خرد کند.
  • کانی های نرم نیز در این دستگاه به راحتی شکسته می شوند.
  • چکش های بکار رفته در این دستگاه از جنس فلز مقاوم تنگستن است.
  • دارای موتور Hardox 400 می باشد.
  • این دستگاه شامل ماسه ساز خودشکن نیز می باشد.
  • می توان با کمک آن حجم زیادی از ماسه تولید کرد.
  • ریزدانه های که دارای 6 میلی متر تا 30 میلی متر ابعاد باشند هم در این دستگاه ساخته می شوند.
  • چکش های این دستگاه حول یک محور عموی و با سرعت بالا می چرخند.
  • سنگ های مانند فلدسپات ، سیلیس ، دولومیت ، باریت و… به راحتی در این دستگاه خرد می شوند.

کاربردهای دستگاه سنگ شکن سانترفیوژ چیست؟

نکته قابل توجهی که درباره سنگ شکن های سانترفیوژ بکار می رود، این است که این دستگاه توانایی انجام بسیاری از موارد را دارد. برای مثال می تواند سنگ های خیلی ریز با حجم 0 تا 6 میلی متر را خرد کند. باری که این دستگاه تحویل می دهد، به علت گوشه های تیزی که در این دستگاه برای آنها ایجاد می شود، برای آسفالت خیابان ها بسیار مناسب است. می تواند در ساعت 25 تا 30 تن مصالح ساختمانی تولید کند. از آنجایی که دارای ضربه گیر و لرزه گیر است، دیرتر دچار خرابی می شود.

مزایای استفاده از دستگاه سنگ شکن راک اند راک چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سنگ شکن راک اند راک انتخاب بسیاری از افراد می باشد. اما از مهم ترین این دلایل می توان به استهلاک پایین آن، قدرت خردایش بالا و تعمیر، نصب و نگهداری آسان آن اشاره کرد. این دستگاه قابلیت دارد تا انواع مختلفی از سنگ ها را در مرحله ثالثیه، به قطعات ریزتر تبدیل کند.

Rate this post