خانه » توری فلزی یا مش استیل چیست؟

توری فلزی یا مش استیل چیست؟

آشنایی با توری فلزی یا مش استیل

توری فلزی یا مش استیل چیست؟ این توری‌ ها چه کاربردی دارند؟ توری فلزی یا مش استیل مجموعه‌ای در هم تنیده از میلگردها یا مفتول فلزی می‌ باشد که به صورت افقی و عمودی بافته شده است. ایجاد کردن شبکه توری فلزی یا مش‌ بندی باعث افزایش یافتن و تقویت مقاومت در سازه‌ های بتنی خواهد شد. به همین دلیل در صنعت ساخت و ساز جهت بالا بردن مقاومت این سازه‌ ها کاربرد گسترده دارد. در این مقاله توری فلزی یا مش استیل و ویژگی‌ های آن را بررسی می‌ کنیم.

 مزایای استفاده از توری فلزی یا مش استیل  

آشنایی با توری فلزی یا مش استیل | توری فلزی یا مش استیل چیست؟

توری فلزی را می‌ توان به صورت شبکه‌ ای از مفتول‌ های فلزی یا میلگردهای فولادی دانست که به صورت عمودی و افقی بافته شده‌ اند. این توری ها معمولاً به شکل افقی هستند که به آن ها چشمه نیز می‌ گویند. ایجاد شبکه فلزی یا مش بندی موجب افزایش یافتن استحکام و مقاومت در سازه‌های مورد نظر می‌ شود. یکی از کاربردهای مهم این توری‌ ها نیز استفاده کردن در سقف و دیواره سازه‌ها در فوندانسیون ساختمان می‌ باشد. انواع آماده و قابل عرضه به بازار نیز به صورت رولی، ورقی و پنلی هستند.

مش بندی را بسته به نوع و اندازه میلگرد می‌ توان به دو صورت سنگین و ساده تقسیم کرد. انواع میلگردهای سبک و ساده جهت مش‌ بندی سبک و انواع میلگردهای آجدار و سایزهای بزرگ جهت مش‌ بندی سنگین مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

همچنین بخوانید | سندان چیست

مزایای استفاده از توری فلزی یا مش استیلانواع مش فلزی

استفاده کردن از توری فلزی یا مش استیل مزایا و فواید بسیار زیادی دارد و آن هم مقاوم سازی پروژه‌ های ساخت و ساز است. برخی از مهم‌ ترین مزایای این نوع توری‌ ها عبارتند از:

  1. افزایش یافتن قابل توجه استحکام و مقاومت کششی در سازه‌ ها
  2. استحکام و دوام بیش تر به واسطه شکل منظم و هندسی توری فلزی
  3. دارای تنوع بالا در سایز و ابعادهای مختلف
  4. دارای دامنه کاربردی گستره به ویژه در حوزه صنعت و ساخت و ساز
  5. سهولت در حمل و نقل و جا به جایی
  6. سرعت بخشیدن به اجرا
  7. کاربری آسان و ساده
  8. کاهش هزینه‌ های ناشی از جهت نصب
  9. مقرون به صرفه بودن

همچنین بخوانید | سنگ شکن استوانه ای

کاربرد توری فلزی یا مش استیل

چون توری فلزی یا مش استیل انواع زیادی دارد به همین دلیل کاربردهای گسترده‌ ای نیز پیدا کرده است که از جمله آن ها موارد زیر هستند:

استفاده کردن از توری فلزی در پل‌ ها، تونل‌ ها، مترو و سدها

استفاده کردن در فونداسیون ساختمان‌ ها

استفاده در کانال‌های بتنی مانند کانال انتقال آب

استفاده در صنایع مختلف مانند پتروشیمی و هم چنین سالن‌ های صنعتی

قابل استفاده در قطعات پیش ساخته و سقف‌ های کامپوزیت

استفاده جهت تقویت کردن پروژه‌ های بزرگ مانند اتوبان و فرودگاه

مناسب برای فنس کشی، حصارکشی انبار، پارکینگ‌ ها، کف سالن و غیره

همچنین بخوانید | سرند چیست

کاربرد توری فلزی یا مش استیل

انواع مش فلزی

  1. مش فلزی سبک

این توری‌ ها با استفاده کردن از میلگردهای ساده و کوچک مانند میلگرد ۴، ۶ و ۸ تولید شده است و برای کارهای نه چندان سنگین مانند حوزه کشاورزی، حصارکشی و فنس استفاده می‌ شود.

  • مش فلزی سنگین

این نوع توری برای با میلگردهای آجدار و بزرگ مانند ۱۰ و ۱۲ ساخته می‌ شود و برای سازه‌ های بزرگ مانند سقف، دیوار، فونداسیون سازه و دیگر مصارف ساختمانی و اجرایی کاربرد دارد.

  • مش فولادی گالوانیزه

در این نوع از مش‌ ها یک روکش فلزی مانند بر روی برای میلگردها و سیم‌گردها سیم‌ها قرار می‌ گیرد که مقاومت آن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی بالا می‌ برد. جهت تقویت سازه‌ ها در برابر مخاطرات طبیعی این میلگرد گزینه مناسبی است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله توری فلزی یا مش استیل، انواع مختلف آن، مزایای توری فلزی و کاربردهای آن را بررسی کردیم. این توری‌ ها از میلگردها و به صورت عمودی و افقی بافته شده‌ اند و جهت استفاده در کارهای مختلفی مانند پروژه‌ های ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارد و موجب بالا رفتن مقاومت سازه‌ ها می‌ شوند. در سایت https://piece-co.com با انواع توری فلزی، مشخصات، ویژگی‌ ها، نحوه کاربرد، موارد استفاده رایج از آن ها و غیره آن بیش تر آشنا شوید.

Rate this post