خانه » بغل بند دور روتور کوبیت

بغل بند دور روتور کوبیت

بغل بند دور روتور کوبیت

بغل بند دور روتور کوبیت

بغل بند های دور روتور سنگ شکن کوبیت که با نام بغل بند هلالی دور روتور و با کد های مشخص نیز شناخته میشند.

برای دریافت قیمت انواع بغل بند های سنگ شکن ها و دریافت مشاوره فنی با تماس تماس بگیرید.

بغل بند ها متناسب با نوع دستگاه سنگ شکنی که متعلق به آنها هستند شکل ها ، مدل ها ، قطر و وزن های متفاوتی دارند اما وظیفه اصلی تمام آنها پر کردن فاصله بین روپوش روتور و بدنه دستگاه و محافظت از دستگاه از برخورد یا سایش مستقیم سنگ با بدنه دستگاه میباشد. هر سنگ شکن بغل بند های دور روتور مخصوص به خود را دارد ، این بغل بند ها میتواند متناسب با طرح جدید و قدیم و ابعاد متفاوت یک نوع سنگ شکن نیز متفاوت باشد.

لیست انواع بغل بند های سنگ شکن کوبیت

در جدول زیر انواع بغل بند دور روتور سنگ شکن کوبیت را به همراه تعداد و وزن مشاهده میکنید.

وزن

تعداد ( در هر دست )

نام بغل بند

9

6

17/8

9

6

17/9

9

2

17/10

9

2

17/11

17

10

03

14

4

05

4

4

06

14

2

051

7.5

12

014

4.5

4

015

 

4

016

البته بعضی از این بغل بند ها به صورت زیر بغل بند ، مستقیم به بدنه متصل میشوند و بعضی دیگر روی آنها قرارمیگیرند.

نگهداری بغل بند های سنگ شکن کوبیت

اگرچه بغل بند ها در سنگ شکن کوبیت در معرض ضربه مستقیم سنگ نیستند اما در پروسه خردایش سنگ در سنگ شکن ، سنگها بر اثر برخورد مداوم بین چکش ها، سندان ها و سنگهای دیگر، دچار تغییر جهت در مسیر حرکت شده و به بغل بند ها اصابت میکنند. این ضربه ها به خودی خود تاثیر زیادی در فرسودگی سنگ شکن ندارند ، اما اگر بغل بند ها به صورت مرتب بررسی و تعویض نشوند، بخشی از بدنه در تماس مستقیم با سنگ قرارمیگیرد و به مرور زمان باعث سوراخ شدن بدنه خارجی سنگ شکن میشود.

بغل بند دور روتور کوبیت

در تصویر بالا بغل بند های داخلی دستگاه سنگ شکن کوبیت 120 را مشاهده میکنید.

نقشه بغل بند های سنگ شکن کوبیت

این آسیب در اطراف روتور سنگ شکن بییشتر رخ میدهد زیرا اگر روپوش روتور و بغل بند های دور روتور در زمان مناسب تعویض نشوند و قطر آنها کم شود ، شکافی بین روتور و بدنه دستگاه ایجاد میشود که ممکن است حین عملیات خردایش چند تکه سنگ وارد آن فضا شوند. در اثر چرخش روتور آن سنگ ها نیز در آن محفظه حرکت گردشی انجام میدهند و به سرعت تمام بغل بند ها و بخشی از بدنه که با آن  تماس داشته باشند را سوراخ میکنند.

دیاگرام کوبیت طرح قدیم

در تصویر بالا دیاگرام سنگ شکن کوبیت 120 به همراه شماره بغل بند ها را مشاهده میکنید.  برای مطالعه بیشتر درباره سنگ شکن کوبیت روی عکس بالا کلیک کنید.

این اتفاق معمولا از ایراد فنی دستگاه نیست و صرفا از کم توجهی ساده یک اپراتور نسبت به سلامت قطعات و نحوه درست قرارگیری بغل بند ها و روپوش روتور نسبت به یکدیگر شروع شده و با از بین بردن بخش قابل توجهی از بدنه و بغل بند ها باعث آسیب جدی و توقف کارکرد دستگاه سنگ شکن میشود.

Rate this post